NYC planering.

Nu längtar jag väldigt mycket till New York!
Igår började jag förstå att jag ska dit och satte mig och planerade vad jag ville göra där.
En sak är jag, mamma och Sofia överens om och det är att vi ska shoppa.. mycket!!
Förutom all shopping ska vi göra lite annat också
Jag har som krav att vi ska se SATC Carrie's trappa och andra "Sex And The City" platser i NY :)
Vi ska ta färjan över till Staten island (precis som i SATC) och ser på så sätt också frihetsgudinnan på vägen över :) man är ju inte dum ;)
Lite annan kultur som Naturhistoriska museet och Empire State ska vi också hinna se.. om Kön upp på Empire State building inte är för lång vill säga ;)
Såklart ska jag ta en tur i Central park också, synd bara att det inte är varmt och grönt.. då hade jag nog satt mig och skrivit en stund i gräset, som jag gillade att göra i Hyde park när jag var i London förra året.
Vi kommer bo nära Time Square så det lär vi se mycket av.
Kanske går vi på någon Broadway show, jag skulle vilja se Rent, men vem vet ;)
Så mycket planer så lite tid ;)
Kan nästan se mig irra omkring på Manhattan (tänk er "På spåret" vinjetten samtidigt)
Mycket troligt att det blir så x)

Copyright+mode=såååååååå trendigt

Hej alla sweeeeeeetiezar. <3<3<33<3<3<33<33<3<3<3
Såååååå snyggt asså!!  Dagens trend bubblare :D
Jag tyckte det var otroligt flashigt när jag satt upp copyrigttecken efter min förra rubrik. Det är såååååå roligt när en gammal trend kommer tillbaka. Asså alla har ju copyright-tecken nu, bara för att jag har det, vissa är även såååååååå desperata att de har FEJK copyright.. bara för att känna sig trendiga. Fast alla vet ju att jag är sååååååå trendguden#1!!
Det är sååååååå kul när man kan blanda mode och ehm.. copyright- datagrejs? :D
Eller vad säger ni? Är det inte såååååååååååå inne just nu?






Sorry.. jag gör ironi av allt idag.


Design©

Okej :)
Nu är det färdig. Blev väldigt nöjd med resultatet.
Men vad tycker ni, blev den bra?

Om blyghet.

Om jag inte vore så förbaskat blyg. tänk vilka möjligheter man går miste om bara för att man går runt och är blyg. Jag kanske inte verkar särskilt blyg, men tro mig - inför de som jag inte vet om de gillar mig eller inte, är jag väldigt vaksam. (för att inte bli för tjatig med ordet "blyg" i slutet på varenda mening bytte jag ut det).
Men varför? Det förstör ju bara.. Jag Tror att jag är rädd för att människor ska tycka illa om mig. Rätt dumt att tänka så egentligen, man kan ju inte kräva att alla tycker om en. Hah.


"Vi har faktiskt ingen anledning att vara rädda för kontakt med andra människor. Det förstår vi när vi inser att de är likadana varelser som vi själva, med samma önskemål, förhoppningar och samma behov. Den insikten räcker för att det ska bli lätt att bryta isen och börja samtala."

- Dalai Lama

RSS 2.0