After eight

Idag har jag och Sofia ätit upp en hel kartong after eight.


Sjuk.

Ibland går det inte att planera för allt som händer.. att bli sjuk till exempel.
Så nu missar jag ett matteprov och volleyboll-turneringen som jag sett fram emot så länge.
Fast trots det har jag haft tur den här terminen. Det här är första gången jag blivit förkyld, kanske har jag börjat stressa mindre?
Under min sjukhetsperiod har jag hunnit se Matrix och funderat över vad jag önskar mig i julklapp.
Föregående år har jag varit jätteduktig och gjort långa önskelistor. I år är pappret blankt, har inga idéer och får ingen inspiration.

Det enda jag vill ha är julskinka.

Är det normalt?


Livrädd med stil.

Idag gjorde jag något hemskt!
Vi hade körövning i kyrkan (nej, vi körde inte bil i kyrkan.. vi sjöng)
och på rasten så bjöd de på frukt. Jag tog en banan ;) men vadå jag blev hungrig och tog en nektarin också (eller var det en mandarin?) då kom körledaren och sa att man bara fick ta en frukt.
:O och jag hade just börjat med min andra!
Paniken spred sig i kroppen, jag kallsvettades och jag kunde höra mitt hjärta dunka hårt. Hur skulle jag dölja nektarin skalen som låg på borden bredvid mitt bananskal? Pupillerna vidgades och jag kunde bara hoppas på att hon inte tittade åt mitt håll. OCH SEN.... åt jag upp den och gick därifrån.


Om att dela med sig av sitt hjärta.

Om man inte fäster sig för människor och önskningar,
kan inte ens hjärta krossas.
Men lever man verkligen då?

Helg

Jag är trött, klockan är 21.36 på fredagkväll.
Är det tidigt att lägga sig nu?
Jag tror jag gör det vad ni än säger.
Fast ring gärna och väck mig XD

RSS 2.0