Erica 17 år!!!

Igår fyllde Erica år :D
Vi hade jättekul och dansade vårt allra vackraste till gamla goingar som Carola och Basshunter. Skulle blivit Aqua också med Erica hittade inte skivan. Hon kom på att hon hade tappat bort den när hon var liten.
3 sorters tårtor åt vi också. MUMS!!
ett parti TUT hann vi med vilket ledde till många skratt och ibland väldigt arga miner från de som just förlorat.
Mycket lyckad kväll med mina favorit tjejer!!!
<3<3<3


En vilja, två frågor.

Man vill inte alltid jaga, även fast det är roligt och ger en så mycket.
Man måste få en chans att få tag i bytet annars ger man lätt upp.
Måste man jaga de som man har någon chans att fånga?
Eller ska man chansa på det synes omöjliga och sedan stå tomhänt?


Mr. right guy

Såg en av Jane Austens filmer alldeles nyss. Som många vet älskar jag hennes berättelser <3
Jag tänkte lite på filmen och undrade om man verkligen har tid att vänta på "den rätte" ?
Kanske finns han inte? Somliga tror inte ens att det finns någon Mr. right-guy utan skuttar på första bästa.
Kanske finns han så nära att man inte lägger märke till det? Behövs det då en påminnelse om att man kan förlora personen?  Är det det som krävs för att man ska vakna upp? och om man gör det; är det försent att göra någonting alls?
Om det är fallet så har man inte mycket tid på sig.
I mitt fall tror jag att "my right guy" finns i min närhet i klassrummet. Frågan är om jag är "his right gal"?

hur mycket tid har jag på mig?

Ture.

En vanlig msn-konversation mellan mig, Hanna och Erica. Just nu sitter vi och diskuterar min visningsbild. Föreställande en fotboll, jag orkade inte ha en bild på mig.

hellquist säger:

snygg fotboll btw ;)

Malin säger:

vet

Malin säger:

han heter Ture

- erica säger:

jaa, är den din eller ?

- erica säger:

aha.. okej

hellquist säger:

oh, han verkar som en riktigt heting ;)

Malin säger:

DU, hetare blir det inte!!

hellquist säger:

hahahahahahahah!

- erica säger:

nejnej :O ingen kan ju jämföra sig mes ture lix

hellquist säger:

nej, jag vill mena det ;)


Mys.

Jag har fått för vana att sitta framför en blank "nytt inlägg" sida.. sitter nästan så varje dag faktiskt.
Sitter så tills jag inte orkar mer och skiter i att skriva över huvudtaget, men den dagen är inte idag!
Den dagen är INTE idag! För nu ska jag skriva ett inlägg och inte radera något hur fel det än blir.


Idag har det varit en mysdag.
Allt jag ville göra var att åka hem och kura ner mig i soffan med en bok och en kopp te.
Det är extra mysigt nu när det är så ruggigt kallt ute och så ligger man inne i värmen.
Julen är snart här också och då blir det julskinka som jag är galet sugen på just nu.

Mys.


Uffe

Allt är så förvirrande just nu.. Igår fick jag reda på att en mycket fin vän har avlidit.
Han var en mycket bra vän,  pappa till två underbara söner, polis.
Hans kropp är bruten men hans själ finns kvar i våra hjärtan.
Han lärde mig att dyka, det mest underbara jag varit med om i hela mitt liv.
Han lät mig färga ner hela hans badrum när han lärde mig skjuta med paintball kulor.
Han var ett föredöme, en god människa
Han fick fram skrattet inom alla och skrattade mycket själv.
Han kommer saknas men framför allt få mig att minnas de underbara stunder jag hade äran att få dela med honom.


Foto: Uffe


Hur kan man stänga ute smärtan
Hur kan ljuset som lyste så klart
Plötsligt brinna så svagt?


Visst känns det som att kärleken väntar

Hur får man någon intresserad nu för tiden?
Står man och fladdrar med ögonfransarna i skolan eller går man pang på röbetan?
Frågar man pappan om lov eller står man tyst i ett hörn och hoppas på att bli upptäckt?
Eller gör man helt enkelt som man gjorde i 2:an, gjorde små lappar där det stod

Får ja sjans på dej? Krysa i
¤ Ja
¤ Nej
¤ Vet inte



Har det blivit lättare eller svårare att visa känslor? Förr fanns det mer ställen dit man gick och dansade och träffade människor, på det viset fick man både kroppskontakt och tid att prata men behövde man vara bra på att dansa för att ha någon chans?
Nu har vi internet och msn vilket gör det mycket lättare att prata, men bara inom internet. Att sedan prata i verkligheten kan vara knepigt eftersom man pratar så annorlunda på msn och i vardagligt språk.
Kan det vara så att det är svårare att veta om det enbart är vänskap eller är något mer?
Killar och tjejer är kompisar mer nu än förr i tiden.

Har kärleken blivit en kompis?

Helkroppsmassage

Idag hade vi ansiktsmassage, den sista delen i en helkroppsmassage.
Så nu kan jag göra en helkroppsmassage för den som är intresserad ;)


I wish you would hold me in your arms
Like that spanish guitar.

Timber!

Jag gick ut med Curry nyss vi hade som vanligt jättekul och när vi kom till vår favorit"äng",där vi brukar leka, börjar jag springa för att få igång honom. Curry får fnatt och skenar iväg. Plötsligt vänder han och kommer rakt mot mig. Ingen av oss hinner reagera på att den andre var just där och 50 kilo Curry springer in i mig så att jag flyger upp i luften som en vante och landar på ryggen i gräsleran. Där ligger jag och gapskrattar och Curry står och känner sig dum. Jag vet inte vad grannarna, som var ute just då, trodde.

Jag hade min vita jacka på mig...



haha

AEEJ!

När jag stod i köket för en stund sen hörde jag en mycket välkänd låt som spelades på låg volym inne i vardagsrummet. Jag utbrast "AEEJ! nej nej nej.."
Pappa "Vad?"
Jag "Den här låten.. den kommer när Maximus dör i The gladiator"
Och jag gick och höjde volymen på stereon, då började jag storböla XD

Jag är så tagen av den filmen så ni anar inte ;)
Jo.. Erica och Hanna anar nog :)

Sorgligt.

Swedish pie

Jag har set en kändis. Inte en vanlig avdankad svensk kändis.. nä nä nä.
När Jag, Hanna och Erica var i Stockholm nu på lovet så var vi på väg till centralen då en viss person kutade över ett övergångsställe. Personen var ... trumvirrvel ... Steve Stifler!! :O:O  DET ÄR SANT!
Jag och Erica bara satt och gapade medans Hanna inte såg ett skit.

Undrar varför han inte åldrats så mycket?
hmmm


Obama

Ja.. jag har suttit framför en tom inläggsruta i en halvtimme nu. Jag frågade till slut mamma om vad jag skulle skriva om. hon svarade "berätta om tandläkaren då......eller Obama"  Då mitt tandläkarbeskök inte kommer göra någon rikare eller på bättre humör så tyckte jag att det bara var slöseri med tid och energi att skriva om det.
Eftersom vart man än går hör namnet Obama så verkar det vara rätt aktuellt att skriva om honom. Han verkar vara en populär snubbe ;) höhö
Han har mycket press på sig just nu men jag tror att han kan göra mycket för USA.
Dessutom tror jag att han kan göra många på bättre humör inklusive mig. Politik har blivit kul??
Inte för att vara taskig eller så men kolla på Mccain, han ser hög ut!!
Margareta Hegarty och Hanna satt och disskuterade valet här om dagen och då fick jag lov att nämna att han ser hög ut. Margareta höll med och la till att han går som en robot.

Ny blogg, många nya inlägg?

En del svordomar har det blivit. Jag har kämpat på att få alla html koder på plats.. och nu verkar det någorlunda bra :)
Ja, jag har skaffat en ny blogg. Hurra!!
Frågan är om jag kommer skriva mer för det? mjaaa.. Jag kommer nog skriva lika "ofta" som förr. Jag är så dålig på att komma ihåg alla gobitar från dagens gång.
Det är inte så att jag är lat. NEJ ALDRIG!! hahaha, vart fick ni det ifrån XD

Men nu ska bloggen invigas.
Plockat fram 50 flaskor med champagne och Chablis, kungen är här, fått en ros av Drottning Salivia och fäst upp ett brett guldband. Men kunde inte hitta en sax.. så jag fick lov att skicka hem kungen och dricka upp champagnen och Chablisen själv.

konstigt att jag fortfarande kan skriva inlägget..


RSS 2.0